Sunday 14 August 2011

Psikologi Cinta...:P



Assamualaikum w.b.t..
      Opss...CINTA?? ehem2 ade ape2 ker haha ttbe je wt entry CINTA , pdahal kalo nk diikutkan aku nie bkn arifp0n hihi sbb aku faiz0l :)... wat mase 'skarang' aku mmg xlyn cntan cintun niee kut???haha cover ler tu ^^..bkn xlyn der tp kal0 boleh xnk pk lg kut ngeh2...lgpon family aku p0n ade pesan "blaja dulu"..maybe dye0rg nk tgk aku berjaya..Insya Allah...doa2kan lah yee.  ade rasi0nalnye jgk knape aku ptot blaja dlukan...dmana aku percaye Cinta akan hadir seiring dgn cita-cita!! Amin...
     Namun harus diingat.. ..perasaan tu satu anugerah der!! dan ianya sgt uniq sbb hadirnye xbleh djangka dek kerana feel in love nie boleh hadir bile-bile mase jer, uniq kan??sbb cinta ni jga abstrak susah tok aku rungkaikn ngan kate2 hihi.. so kal0 ianya baek utk anda carry on...^^ tp kalo sbaliknya awas!! terutamanye bg kaum hawa jgn dek kerana penangan cinta maruah lak trgadai..renung2kan..
     Kalo dtanye s0al cinta gerenti msing2 ade tafsiranye..tp ade apelah dengan cinta jika tiada cita-cita kan,chewahhh mcm ayat lam fb lak yee hihihi...tp xkn la aku nk p tnye sorg2 lak ye..huhu lgp0n stiap individu bebas utk ml0ntarkan pndpt dan aku xnk pertikaikannya sebab aku taw semua hebat2 n ade opinion tsendiri kalo di sentuh bab2 cinta nie kn hihihi.. sebut sal cita2 ade satu pepatah yg brbnnyi " Alangkah sempitnya hidup kalau bukan kerana luasnya cita-cita."
   Ha nk taw knape aku beria2 sgt..nk post sal cinta2 nie..??huhu..jeng2..not feel in love tp skadar bkongsi hihi..bkn ape..kal0 gi mane2 tjumpe lak membe or sape2 yg aku kenal lah snang cter tp bkn semua laa.. mesti nk kene tnye sal awek..soklan dye berbunyi mcmni laa lbih kurang, mane awek..xbwak skali kee?? da ade awek ke blom?? xmsg ngan awek kerr?? sdih jee tgk gaduh ngan awek kerr?? ish2 ble kte mjwab...xde lah mne ade awek..pah tu  tmbul lak sokalan, laa lam bnyak2 xkan lah xde yg sgkut??? hihi psycho btol...huhu silap2 jawab kite balik lak yg trkene huhu kekedanng mcm da wajib lak tnye cmntuu..tp yg xtnye jgn lak ckp aku nie mngada2 hahaha....snang cterr laa kal0 ade jodoh tuu ade laa lgp0n aku nii nk kate hemsem tuu xde ar..huhu tp manis tuu ade lh kut hahaha perasan jgk aku nie..k ckup2 kn xpasal2 kene chop mat perasan...just joke k...^^
    ..xdnafikan laa brcinta nii leh bg kte motivate n sbgainye..tp harus di igt kal0 nk bcnta tuu mst lah kene jage batas2..rasenya anda lg taw kut ape yg ditegah ape yg x..?? so sma2lah kte muhasabah diri n mghidarkn sgala bntuk yg b0leh mengundang ke kancah zina yg boleh mnjerat diri k!!
   wahh pangjang jgak aku membebel hihi... jgn salah anggap lak skadar bkongsi^^ sbb aku p0n mnusia biase yg sntiasa dhagakan tnjuk ajar..so kalo ade ape2 mistake dri aku mhon dtegur ya..hihi ha aku suke ngan pepatah ni yg brbnyi "Tolonglah saudaramu ketika ia menjadi seorang yang zalim atau orang yang dizalimi." so moralnya jgn la mdah judge n mletakakan stigma pada org sesuka hati k!! renung2kan selamat beramal^^


                     ni lah dkatekan kalo da jodoh xkemana hihi

1 comment:

  1. sedap molek joe main blog..hahahaa
    masok gmbar bnyok ckit,ore nok knal keluarge husain othman nie.. <3

    ReplyDelete